Thursday, July 15, 2010

LA Tahzhan @ Don't Be Sad @ Jangan Bersedih ...Buku Terlaris Masa Kini

Don't Be Sad - By Aaidh ibn Abdullah al-Qarni (A Few Excerpts from the Book about Happiness). 


This book contains numerous tips to help you ward off depression, have a positive outlook of life, provides new perspectives on happiness and many more topics for a person to lead a physically and mentally healthy life.



Tips presented in this book are from an Islamic perspective and will provide the reader insights into the religion of Islam about providing guidance on living a happy life.

Buku ini telah diterjemahkan oleh Noraine Abu dan diterbitkan oleh Al-Hidayah Publication. Sebuah buku yang sarat dengan tips bagi menghadapi kesukaran, kesusahan serta kesulitan dalam hidup mengikut perspektif islam. Sesuai dibaca untuk menambahkan keyakinan diri, memulihkan semangat yang telah hilang serta membentuk/membina minda yang positif. 

Terdapat 281 tips yang bermanfaat untuk dijadikan tauladan, panduan serta pedoman bagi membentuk umat islam yang berfikiran positif seterusnya cemerlang didunia dan jua diakhirat. 

Antara tips....
1. Merenunglah dan Bersyukurlah
2. Yang Lalu, Biarlah Berlalu
3.Hari Ini Milik Anda
4.Masa Depan Akan Datang Dengan Sendirinya
5.Jadikan Kritikan Tajam Sebagai Penghormatan


Doa supaya Dijauhkan Dari Sifat Malas, Bakhil Dan Pengecut



اَللَّهُمَّ إِنِّيْ أَعُوْذُبِكَ مِنَ الهَمِّ وَالحَزَنْ وَأُعُوْذُبِكَ مِنَ العَجْزِ وَالكَسَلْ وَأَعُوْذُبِكَ مِنَ الجُبْنِ وَالبُخْلِ وَأَعُوْذُبِكَ مِنَ غَلَبَةِ الدَّيْنِ وَقَهْرِ الرِّجَالِ


“ Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung pada-Mu dari rasa sedih gelisah dan aku berlindung pada-Mu dari sifat lemah dan malas, dan aku berlindung pada-Mu dari sikap pengecut dan bakhil, dan aku berlindung pada-Mu dari cengkaman hutang dan penindasan orang (aniaya). ”

No comments:

Post a Comment