Tuesday, August 2, 2011

Pengalaman Anak-anak menaiki LRT ke KLCC

Bila saja diberitahu rancangan untuk ke KLCC menaiki LRT, ketiga-tiga anak gadisku excited. Bagi Amelia ini merupakan pengalaman yang pertama dan bagi Misha dan Shira mungkin kali kedua atau ketiga. Itupun dah tak ingat katanya kerana terlalu kecil masa dibawa oleh Pak Uda dan Mak Uda mereka. Pagi lagi dah bangun dan bersiap. Sementara menunggu mamanya bersiap dan gelisah budak-budak tu. Pukul 9 pagi dah bertolak singgah sekejap kat Restoran Ulam di Bukit Jelutong. Aku makan nasi dagang, budak2 ada yang makan mee goreng, nasi goreng dan kewtiau goreng.

Sampai kat stesen LRT Bangsar lebih kurang kul 10.30 pagi. Suamiku parking kereta kat parking office dia so dekat le nak p ke stesen. Yang paling excited tentunya Amelia. Seminit menunggu train 2 coaches sampai. Huh penuh..tunggu lagi dalam 4 minit,  satu lagi train sampai kali ni 4 coaches. Baru le kami naik. Selesa sikit dan dapat tempat duduk.
Sewaktu Menunggu LRT - coach panjang
 
Di dalam LRT



















Sampai je kat KLCC kami terus booking tiket untuk tonton Harry Potter, waktu tayangan jam 1. 20 ptg. Masa yang ada  aku bawak anak2 pergi shopping sikit kat I-Setan. Beli baju raya.

Bersantai

Tiket harry Potter untuk 5 orang.

Habis je movie jam dah hampir pukul 4.00 ptg. Aku dan suami bawak budak-budak p masjid KLCC untuk sembahyang zohor. Seronok bukan main si Amelia.
Lepas tu terus pergi makan merangkap makan tengahari dan petang. Terus balik. Letih sungguh perjalanan hari tu.

Pemandangan sekitar Suria KLCC

No comments:

Post a Comment