Monday, September 12, 2011

Jamuan Hari Raya MPC

Setiap tahun MPC akan mengadakan jamuan hari raya bertempat di Hotel Singahsana, PJ yang bersebelahan dengan bangunan pejabat. Buat kali kedua aku hadir sebagai 'student'. Jamuan diadakan pada 9 September 2011, jam 4 petang. Dikesempatan ini GBS (nick name bagi kami yang pergi further study) berkumpul beramai-ramai. Jamuan ini juga dihadiri oleh warga-warga pencen, bekas-bekas KP, peneraju2 industri dan ahli korporat. Yang paling dinantikan ialah deputy minister kami yang cukup popular dikalangan warga wanita iaitu Dato' Mukhriz Mahathir.

Dato' Mukhriz bersama Anak-anak yatim Rumah Kasih Harmoni - Gambar Ihsan dari Shahidah Samsudin

Dewan  sudah mula dipenuhi sejak dari pukul 3 petang lagi. Jadi terpaksa memilih tempat-tempat yang kosong dan view yang tidak beberapa menarik. Hidangan seperti biasa, terdapat lemang, nasi impit, rendang, sate, mee soto, laksa, nasi mandy, kambing panggang, ABC, ice cream dan pelbagai jenis kuih muih. Aku entah mengapa tiada selera sangat makan hanya sempat mengambil, lemang, nasi impit dan rendang sahaja. Yang lain hanya tumpang kawan-kawan punya juadah. 


Beratur Untuk Kambing Panggang



Pelbagai acara menarik diadakan dengan pelbagai persembahan dari rumah anak-anak yatim, kumpulan tarian budaya, Band MPC dan sesi Karaoke dari Chairman, Tan Sri Azman Hashim, KP dan isteri dan warga-warga berbakat. Selain daripada itu, sesi bergambar bersama-rakan-rakan tidak dilupakan. 



Bersama Mazrina

Bersama Jerry

Bersama Aishah

Bersama Shez

Aishah & Azlin

Bersama Azhar & Aishah

Bersama Azlin dan Linda

Aishah & Syed

Bersama Shez, Halisa dan GBS (Kak Fiza & Ros)
Meriahkan suasana raya kali ni. Dewan dipenuhi dengan warna pink..bukan tema tapi kebetulan......

4 comments:

  1. semua ikut tema kumpulan JAMBU..apa pun x boleh.
    heheh

    ReplyDelete
  2. Hi Kak Eyna, sorry sangat-sangat sebab langsung tak sempat borak masa majlis ni. Mar tgh handle program APO. kelam-kelibut jer pastu bos tak kasi dok meja lain.

    Nanti kita date lunch ya!

    ReplyDelete
  3. Ok. nanti Mar belanja..hahahaha

    ReplyDelete
  4. kambing panggang tu yg sedap tuh! nyum2.. hehe
    selamat hari raya :D

    ReplyDelete